Tytuł projektu | Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki AO – obszar II – Wzrost kompetencji uczniów i nauczycieli szkół podstawowych na obszarze Aglomeracji Opolskiej |
Oś Priorytetowa | IX Wysoka jakość edukacji |
Działanie | 9.1 Rozwój edukacji |
Poddziałanie | 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej |
Nr ewidencyjny wniosku | RPOP.09.01.02-16-007/15 |
Beneficjent | Samorząd Województwa Opolskiego/Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji |
Lider projektu | Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu |
Partnerzy | Miasto Opole, Politechnika Opolska, Uniwersytet Opolski |
Wartość projektu ogółem | 4 950 382,32 PLN |
Okres realizacji projektu | Od 08.2016 r. do 07.2018 r. |
Projekt pn. Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki AO- obszar II – Wzrost kompetencji uczniów i nauczycieli szkół podstawowych na obszarze Aglomeracji Opolskiej zakłada realizację działań ukierunkowanych na kompleksowe wsparcie trzech kluczowych obszarów tzn. uczeń – nauczyciel – szkoła, przez co ma doprowadzić do rozwoju kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli ze szkół podstawowych położonych na terenie Aglomeracji Opolskiej. Cel ten wprost wpisuje się w zakładany dla poddziałania 9.1.2 cel szczegółowy 2: Podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy oraz rozwój indywidualnego podejścia do ucznia, w szczególności ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zakres projektu obejmujący długi okres realizacji oraz połączenie działań w zakresie wyrównywania szans, poprzez wsparcie uczniów osiągających słabsze wyniki oraz nowoczesnej dydaktyki opartej o nauczanie w miejscach edukacji bezpośredniej (uczelnie wyższe, pracownie eksperymentalne, instytucje kultury) ma wzmocnić efektywność wsparcia i spowodować wzrost kompetencji w zakresie kompetencji kluczowych w obszarach zdiagnozowanych jako wymagające wsparcia. Jednoczesne wsparcie nauczycieli poprzez organizację działań w zakresie podnoszenia ich kwalifikacji w obszarach deficytowych oraz związanych z nowoczesną dydaktyką opartą o wykorzystanie najnowszych rozwiązań dostępnych w edukacji oraz TIK z jednoczesnym tworzeniem sieci współpracy, wzmocni efekt oddziaływania projektu. Działania te zmniejszą dysproporcje w osiągnięciach edukacyjnych uczniów oraz podniosą jakość procesu kształcenia jak również wdrożą innowacyjne formy nauczania w zakresie nauk humanistycznych, przyrodniczych oraz matematycznych. Zaplanowane działania mają na celu podniesienie efektywności kształcenia uczniów szkół podstawowych, w tym stworzenie w placówkach warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu.
Głównym założeniem projektu jest:
- zmniejszenie deficytu w zakresie umiejętności matematyczno – przyrodniczych oraz społecznych uczniów szkół podstawowych Miasta Opola oraz Aglomeracji Opolskiej;
- wzrost wiedzy w zakresie kompetencji kluczowych uczniów objętych wsparciem, poprzez rozwój ich uzdolnień z zakresu matematyczno-przyrodniczego;
- wzrost świadomości uczestników projektu w zakresie dalszej ścieżki edukacyjnej i przyszłej orientacji zawodowej;
- wzrost wykorzystania innowacyjnych metod nauczania poprzez stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem umożliwiających i wspierających edukację na wysokim poziomie tj. wprowadzenie innowacyjnych form nauczania oraz narzędzi efektywnego nauczania/tworzenia warunków do skutecznego uczenia się i nauczania;
- doposażenie bazy szkół w pomoce dydaktyczne.
Udzielając wsparcia szkołom objętych projektem uczniowie szkół podstawowych będą mieli możliwość rozwoju osobistego, a podjęte działania pozwolą m.in. na:
- stworzenie warunków równych szans edukacyjnych;
- wzmocnienie atrakcyjności oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej placówek realizujących kształcenie w formach szkolnych ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji;
- wzmocnienie zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia;
- udzielenie pomocy uczniom zagrożonym niepowodzeniami szkolnymi, co umożliwi osiągnięcie sukcesów na miarę ich możliwości;
- ujawnienie i rozwinięcie zainteresowań oraz uzdolnień uczniów, kształtowanie umiejętności interpersonalnych;
- propagowanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu;
- poprawę bazy i warunków materialnych prowadzonych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, opiekuńczych oraz zajęć pozalekcyjnych.
Zakładany cel główny projektu to wzmocnienie słabszych obszarów wiedzy i kompetencji kluczowych oraz TIK, połączone ze wzrostem kompetencji i kwalifikacji nauczycieli ze szkół podstawowych z terenu Aglomeracji Opolskiej poprzez kompleksowe wsparcie obejmujące realizację działań ukierunkowanych na wzrost kompetencji organizowanych na terenie szkoły jak i poza nią.
Efektem realizacji projektu będzie:
- Uzyskanie kompetencji i kwalifikacji przez 131 nauczycieli;
- Nabycie kompetencji kluczowych przez 2 000 uczniów;
- Wsparcie 38 szkół, których pracownie przedmiotowe będą wykorzystywały doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych.
Lista szkół.
B101 | Szkoła Podstawowa w Antoniowie | ANTONIÓW |
B102 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Brożcu | BROŻEC |
B103 | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Gustawa Morcinka w Chróścinie | CHRÓŚCINA |
B104 | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Chrząstowicach | CHRZĄSTOWICE |
B105 | Publiczna Szkoła Podstawowa z punktem przedszkolnym w Dańcu | DANIEC |
B106 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Dąbrowie | DĄBROWA |
B107 | PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁEM PRZEDSZKOLNYM W DĘBIU | DĘBIE |
B108 | PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 3 W DĘBSKIEJ KUŹNI | DĘBSKA KUŹNIA |
B109 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Dylakach | DYLAKI |
B110 | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Grodźcu | GRODZIEC |
B111 | Publiczna Szkoła Podstawowa z oddz. Przedszkolnym w Kątach Opolskich | KĄTY OPOLSKIE |
B124 | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika Filialna Szkoła Podstawowa w Kosorowicach | KOSOROWICE |
B112 | Szkoła Podstawowa im.Władysława Broniewskiego w Krasiejowie | KRASIEJÓW |
B113 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Nakle | NAKŁO |
B114 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Naroku | NAROK |
B115 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Ozimku | OZIMEK |
B116 | Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej w Ozimku | OZIMEK |
B117 | Szkoła Podstawowa Nr 3 w Ozimku | OZIMEK |
B118 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Kątach Opolskich filialna Szkoła w Przyworach | PRZYWORY |
B119 | Zespół Szkolno-Przedszkolny Stowarzyszenia Pro Liberis Silesiae. Szkoła Podstawowa w Raszowej | RASZOWA |
B120 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Sławicach obecnie Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 w Opolu | SŁAWICE |
B121 | Szkoła Podstawowa w Straduni | STRADUNIA |
B122 | Publiczna Szkoła Podstawowa Specjalna w Suchym Borze | SUCHY BÓR |
B123 | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczedrzyku | SZCZEDRZYK |
B125 | Publiczna Szkoła Podstawowa w Tarnowie Opolskim | TARNÓW OPOLSKI |
B126 | Szkoła Podstawowa w Tułowicach | TUŁOWICE |
B127 | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Josepha von Eichendorffa w Walcach | WALCE |
B201 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 7 im. Jakuba Kani w Opolu | OPOLE |
B202 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8 w Opolu | OPOLE |
B203 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 20 w Opolu | OPOLE |
B204 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 21 w Opolu | OPOLE |
B205 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 24 imienia Przyjaźni Narodów Świata w Opolu | OPOLE |
B206 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 25 im. Gen. Władysława Sikorskiego | OPOLE |
B207 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 26 w Opolu | OPOLE |
B208 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 28 w Opolu | OPOLE |
B209 | Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 29 im. Armii Krajowej w Opolu | OPOLE |
B210 | Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich w Opolu | OPOLE |
B211 | Szkoła Podstawowa TAK Zespołu Szkół TAK Towarzystwa Alternatywnego Kształcenia w Opolu | OPOLE |
Kategoria: Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki – AO2